נזקי השפעת!!! - TMRG

נזקי השפעת!!!

נזקי השפעת על השרירים במערכת הקול וכיצד להמנע ממנה:

90 אחוזים מנזקי השפעת יחלפו לבד ולא נזדקק לטיפול רפואי/אנטיביוטי מאחר ומדובר לרוב בוירוס שיעבור לו מעצמו. אם כך, במידה והדבר היה כרוך רק בכמה ימים של אי נעימות לא הייתי טורחת לכתוב את המאמר הזה.

מנזקי השפעת מתחילים כשהצרידות מופיעה ולא עוברת גם כשהשפעת נעלמת ולעיתים הופכת פניה לבעיה כרונית שקשה לנו להיפטר ממנה ועוד יותר קשה לנו לסבול אותה.

במאמר הבא נגלה למה השפעת באמת כל כך 'מטרידה' את הקול שלנו ומה ההמלצות שלנו לגביה.

מהי השפעת ומהם נזקי השפעת:

שפעת היא זיהום/מחלה ויראליים שפוקדת אותנו במיוחד בימות החורף ופוגעת בעיקר במערכת הנשימה (בגרון, באף,בסינוסים, סימפונות, ריאות)
למה דווקא בחורף? בעיקר בגלל שבשמש וירוס השפעת מאבד את יכולותיו.
כי בחורף הטמפרטורה הנמוכה במזג האוויר מחלישה את מערכת החיסון.
כי בחורף אנו נמצאים בחללים ובחדרים סגורים.

ההדבקה של המחלה מתבצעת במספר דרכים. הדרכים הנפוצות הן: ע"י מערכת הנשימה (שהייה בחלל עם אדם חולה) וע"י רוק שעובר בהתעטשות, שיעול, או מגע בחפץ שעליו הוירוס ועוד.

הבעיות הטריוויאליות שנוצרות בהפקת הקול הנגרמות מהשפעת הן

חסימות במסלול הקול (מהליחות), לחץ יתר על המיתרים הנפוחים, ירידה משמעותית באיכות הקול (מהליחות, הקול לא צלול ואינו מהדהד כהרגלו).
פגיעה קלה בשמיעה שמובילה להגברה מיותרת של הקול ודיבור ושירה פחות נכונים מאחר ולא נכוון את הקול לתהודות ולמיקומים הרגילים (כיונון הקול מתבצע משילוב של הקשבה/שמיעה פקודה מהמוח והפעלת מערכת הקול) לזה יתווספו בעת מחלה שיעולים/כיחכוחים ששורטים ושוחקים את הגרון שרגיש גם בלעדיהם בימים אלו של השפעת.

מלבד הבעיות הנ"ל נחווה לרוב עייפות וחולשה של הגוף כולו ושל השרירים בבית הקול. מיותר לציין שחולשה ועייפות יפחיתו באיכות הקול.

תסמין נוסף שאנו עלולים להתוודות אליו בזמן השפעת ואותו אני רוצה להדגיש הפעם הוא היובש. מאזן המלחים (מינרלים כמו אשלגן ועוד)והמים משתבש במהלך מחלת השפעת והדבר עלול להשפיע ישירות על פעילות הקול ואפילו לגרום לכאבים בגרון (מהיובש). במקרה שיעלה החום מצב ההתיבשות עלול להחריף. כשמאזן המלחים נפגם פעולת השרירים תהיה לקויה!!

כתוצאה מחוסר איזון מינרלי השרירים מסביב לבית הקול עלולים להנעל חלקית ובאופן לא רצוני. נעילת השרירים יוצרת תחושת אי נוחות וחוסר שליטה בקול אצל המרצה או הזמר. או אצל מי שמדבר בצורה אינטנסיבית בשעות היום. מה שיגרום לחוסר בטחון שלנו בקול שעלול לבגוד בנו.

נזכור שכדי  שהקול יהיה במיטבו נדרש דיוק ותיאום מירביים בין כל השרירים שאחראים להפקת הקול. נדרשת מידת  כיווץ  מדויקת של השרירים כולל עיתוי הכיווץ.

בזמן מחלה השרירים עלולים לפעול כרצונם ולא כמצופה ….(נושא פעולת השרירים הלקויה נכון כמעט בכל מצב של צרידות הנגרמת מגורמים שונים כגון עומס קולי, חומציות, ניוון שרירים , נגעים ועוד,בהם תפעול השרירים נפגם, וגם במקרים מיוחדים של מתח/התרגשות) כל אילו רק חלק מנזקי השפעת.

  מה לעשות:

אנשים שמערכת החיסון שלהם חלשה מועדים להדבק ביתר קלות ממחלות חורף ומתקשים להתגבר עליה ללא תמיכה (תרופתית או מתחום הרפואה הטבעית/ מוצרים טבעיים). מי שקולו עיסוקו גם אם מערכת החיסון שלו תקינה ויעילה לא ירצה להסתבך עם השפעת כשיש לו ימים עמוסים קולית.לכן חשוב להערך לחורף.

את הקול שלנו קשה לצפות. לגבי השפעת אנו יודעים שהיא מופיעה רק למספר ימים. אבל עם הצרידות הפוגשת בנו בעקבותיה התחזיות עלולות להשתנות.האמת היא שאנו רק יכולים לדעת מתי הצרידות התחילה וכל השאר הופך להיות  תלוי  בחסדי השם..עם תקווה לטוב.  .

לכן כדאי להקדים תרופה למכה.להגן על המיתרים בזמן מחלה כדי לא להחריף את המצב ולנסות למנוע ולמזער את השפעת בטרם עת.

(כשמערכת חיסון חזקה הגוף מטפל בוירוס ביתר מהירות ומסלק את הנגיף מגופנו.)

ראשית אציין שחומרי חיטוי מחלישים את הוירוס.

לכן

1. שטיפת ידיים ושמירה על היגינה וניקיון מעכבים את השתלטות הנגיף על גופנו.

2. כחיזוק מערכת החיסונית מומלץ לשתות בימות החורף פעמיים ביום תה עם ג'ינגר+לימון+מקל קינמון+דבש+נענע

אופן ההכנה:

להביא לרתיחה בפינג'ן עם מים פלחי ג'ינג'ר (או כפית ג'ינג'ר טחון)

מיץ לימון טרי סחוט דבש ומים.
. לאחר רתיחה להסיר מהאש, להוסיף את עלי הנענע. לכסות ולהניח ל 30 דקות
. מסננים את הנוזל ומחממים שוב כשרוצים לשתות.

3. לקרוא את המדריך שלנו לשמירה על בריאות הקול ..

4. שימוש בתרסיס מי מלח ושמנים או סינרגיית שמנים מרוכזת (מס 5 ומס 6) שימוש של פעם אחת ביום לפחות למניעה וחיזוק מערכת החיסון

5. מצטיידים עם טיפות  TMRG  "חומת מגן". החיסון הטבעי המיוחד שלנו המותאם לחורף הקרוב (לקניה טלפונית).

בברכת חורף חם

טליה

 

זקוקים לייעוץ מקצועי? מלאו פרטים ונחזור אליכם עם התאמה מושלמת של מוצר




    היה מעניין? שתפו עם חברים

    צרו איתנו קשר

      קטגוריות מוצרים