גוון עומק ברק ופתיחת תהודות  

חלומו של כל זמר. חלום של כל זמר ואפילו של שחקן ומרצה שרוצים גוון קול שיחדור ויהדהד ואפילו ירגש את ליבם ונפשם של הקהל שלהם. לו רק היה אפשר לפתוח את הפה להוציא צליל ולהיות משוכנע שהסאונד שלנו יהיה מושלם  ויעשה את ה'וואו'.

אנחנו ב TMRG נשתדל להגשים את המשאלה הזאת עבורך.

גילוי נאות:

לימדתי הרבה מאוד שנים פיתוח קול. במסגרת הלימודים שלי, השתדלתי לחקור כמה שיותר שיטות קוליות שונות ולפעמים משונות. לא הפסקתי לחפש עוד ועוד תשובות, עוד פטנטים עוד תרגילים שישפרו את איכות הקול של תלמידי ואת שלי, יעמיקו את הגוון הקולי ויוסיפו את הקסם והברק שכולנו כה מחפשים. כזה שרק יחידי סגולה זוכים לו אחת לדור. ובאמת גיליתי טכניקות מרתקות להפקת אפקטים שונים ומאתגרים, והבנתי וגיליתי דרכים נוספות להפקת קול . אך עדיין לא הייתי מסופקת. והמשכתי לחפש. כי לא מצאתי את הסוד שיאפשר לקול תמיד בכל מצב בכל שעה בכל זמן,  להגיע לשיאו. בלי הכנות מרובות.בבטחון וברוגע.

במסגרת מחקרי ולימודי לא הסתפקתי רק בתחום של פיתוח קול ולימוד נושאים שקשורים לעולם קלינאות התקשורת. הרחבתי את לימודי וחיפשתי תשובות נוספות בלימודי אנטומיה פיזיולוגיה פתולוגיה הרבולוגיה ארומתרפיה הומיאופתיה קלאסית הומיאופתיה מודרנית ועוד ועוד. ורק כשהיה ברור לי מעל לכל ספק שעולם שלם מתגלה לפני, נרגעתי.

באחד מהניסיונות שלי בערבוב צמחי מרפא  שהכנתי לעצמי שכוללים בדיקה קולית של עצמי ולפעמים של תלמידי קרה הנס. התרחש משהו משמעותי. הגוון והיכולות הקוליים השתפרו והשתדרגו להפליא. ומאז הכל היסטוריה.

החיבור החקר והלימוד המתמיד הולידו את TMRG. סדרה של צמחי מרפא שמנים ואביזרים לטיפול בבעיות קול. אבל לא רק. גם לשיפור היכולות הגוון הברק העומק הקולי ועוד.

צמחי המרפא והשמנים מחטאים את המיתרים ואת מערכת הנשימה משרידי ליחות וחומציות ומשפרים מיידית את הגוון ו'מצחצחים' את הקול. (מאחר ועודפי הליחות ממערכת הנשימה כולה מאפילים את צבעו והדהודו של הקול ברגע שיתנקו הצליל 'יצלצל' ו'יבריק' )

חשוב לציין שמלבד שיפור בביצוע ובאיכות הקולית למוצרים יש ערך תרפויטי רב והם מזרזים שיקום והחלמה של המיתרים. המוצרים הטבעיים מזרזים את זרימת הדם למיתרים ובכך תפקוד המיתרים משתפר להפליא. הנשימה נהיית קלה יותר וניהול האוויר טוב יותר.

צמחי מרפא בשילוב אביזר ה TPV  שמספק תנועה ואנרגטיקה יחד עם הרפיה של שרירים והכנתם לפעולה יעצימו את היכולות ויעמיקו את הביצועים. העבודה עם האביזר תכפיל את התוצאות פי כמה וכמה. הגמשה וחיזוק המיתרים דרך התנגדות המים ושאיפות שמרחיבות את שרירי הנשימה. יחד עם שילוב המוצרים הטבעיים לניקוי וחיטוי מושלם.

כלומר מלבד החיטוי שיאפשר למיתרים לעבוד בצורה קלה יותר, צבע הקול  ישתפר מיידית בגלל פתיחת תיבות התהודה, והשילוב של תנועת המיתרים עם ערכת TPV יגמיש ויחזק את המיתרים. מה שישנה את איכות תפקודם בכמה מונים.

תגליות נוספת שהיו לי בנושא הגוון הקולי הם שטיפת הסינוסים עם אביזר משפך הסינוסים וניקוי האוזניים עם נרות ההופי. שני האחרונים פותחים חללים ומאפשרים תנודת אוויר קלה יותר דרך הסינוסים.

כידוע הסינוסים הם חלק נכבד מהמגבר הטבעי של הקול שלנו וכשהם נקיים ומעבר האוויר חופשי ורחב התוצאה לא תאחר להגיע בצליל משופר (זמרים שטסים להופעות מעבר לים חשוב שיצטיידו בנרות ההופי מאחר ובמקרים רבים בעקבות לחץ האוויר על האוזניים בטיסות תפגע איכות השמיעה וכתוצאה מכך הלחץ על המיתרים יגבר).

לסיכום:

כידוע, כדי לשלוט היטב בצליל ובאיכותו עלינו לשמור על תיבות התהודה שלנו נקיות ולכוון את הצליל אליהן (התמציות יחטאו וינקו אותם).

עלינו לשלוט ולנהל היטב את האוויר (ובעזרת ה TPV  נחזק ונחמם את שרירי הנשימה השונים) ועלינו לתפעל היטב את מיתרי הקול שלנו שהם מקור הצליל (מה שישתפר בקלות ובמהירות ע"י צמחי המרפא והשמנים שיזרימו דם ואנרגיה לשרירים וע"י התרגול עם האביזר שיגמיש ויחזק אותם).

 

בהצלחה

טליה